Пошук на сайті / Site search

02.02.2021

Геноцид рашистами українського духу: Розстріл З'їзду Кобзарів у Харкові в 1930 році

Всією Україною більшовиками офіційно було об’явлено, що кобзарів зі всіх областей запрошують до Харкова на Всеукраїнський кобзарський з’їзд. Всі мали з’явитись з бандурами, тому що окрім власне з’їзду, будуть і творчі змагання.

30 грудня 1930 - день відкриття з’їзду. У кожного в руках інструмент, кожен вдягнений у святкову вишиванку. З’їзд відкрився спільним виконанням Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий …». Уявіть, вся зала (зібрались майстри найвищої проби) натхненно співає! Делегатів (337 осіб) тримали в залі до вечора, потім, під суворим наглядом, вивели в двір, щільно уклали в вантажівки і накрили брезентом.

Вже за годину всі делегати були в залізничних вагонах для тварин.

Їх привезли до околиць станції Козача Лопань, вивели з вагонів до лісосмуги, де були заздалегідь вириті траншеї. Вишикували незрячих кобзарів і лірників, також їхніх малолітніх поводирів, в одну шеренгу.

Загін особливого відділу НКВС почав розстріл. Коли все було скінчено, тіла розстріляних закидали вапном і присипали землею. Музичні інструменти спалили поряд. У грудні 1933 на пленумі Всеукраїнського комітету профспілки працівників мистецтв комуністична верхівка назвала українські народні музичні інструменти «класово-ворожими».

Влада зобов'язала музичні фабрики виробляти гармошки, баяни і балалайки навіть не сотнями, а мільйонами. До цькування кобзарів підключають і радянських письменників - Юрій Смолич писав: «Кобза таїть в собі повну небезпеку, бо надто міцно пов'язана з націоналістичними елементами української культури, з романтикою козацькою й Січі Запорізької. Це минуле кобзарі намагалися неодмінно воскресити. На кобзу тисне середньовічний хлам жупана й шароварів».

Ця трагедія, як її називають, «харківська трагедія», завдала непоправного удару українському кобзарству. Вже ніколи більше не ходили і не ходять кобзарі по селах України, не співають своїх славнозвісних дум та історичних пісень, і збереглися їхні пісні тільки завдяки етнографам-професіоналам, які з голосу ще живих кобзарів записали їх тексти і музику, і звучать вони тепер тільки зі сцени у виконанні професійних співаків.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

..."Святая Земля" – прототип всех остальных, духовный центр, которому подчинены остальные, престол изначальной традиции, от которой производны все частные ее версии, возникшие как результат адаптации к тем или иным конкретным особенностям эпохи и народа.
Рене Генон,
«Хранители Святой Земли»
* ИЗНАЧАЛЬНАЯ ТРАДИЦИЯ - ЗАКОН ВРЕМЕНИ - ПРЕДРАССВЕТНЫЕ ЗЕМЛИ - ХАЙБОРИЙСКАЯ ЭРА - МУ - ЛЕМУРИЯ - АТЛАНТИДА - АЦТЛАН - СОЛНЕЧНАЯ ГИПЕРБОРЕЯ - АРЬЯВАРТА - ЛИГА ТУРА - ХУНАБ КУ - ОЛИМПИЙСКИЙ АКРОПОЛЬ - ЧЕРТОГИ АСГАРДА - СВАСТИЧЕСКАЯ КАЙЛАСА - КИММЕРИЙСКАЯ ОСЬ - ВЕЛИКАЯ СКИФИЯ - СВЕРХНОВАЯ САРМАТИЯ - ГЕРОИЧЕСКАЯ ФРАКИЯ - КОРОЛЕВСТВО ГРААЛЯ - ЦАРСТВО ПРЕСВИТЕРА ИОАННА - ГОРОД СОЛНЦА - СИЯЮЩАЯ ШАМБАЛА - НЕПРИСТУПНАЯ АГАРТХА - ЗЕМЛЯ ЙОД - СВЯТОЙ ИЕРУСАЛИМ - ВЕЧНЫЙ РИМ - ВИЗАНТИЙСКИЙ МЕРИДИАН - БОГАТЫРСКАЯ ПАРФИЯ - ЗЕМЛЯ ТРОЯНЯ (КУЯВИЯ, АРТАНИЯ, СЛАВИЯ) - РУСЬ-УКРАИНА - МОКСЕЛЬ-ЗАКРАИНА - ВЕЛИКАНСКИЕ ЗЕМЛИ (СВИТЬОД, БЬЯРМИЯ, ТАРТАРИЯ) - КАЗАЧЬЯ ВОЛЬНИЦА - СВОБОДНЫЙ КАВКАЗ - ВОЛЬГОТНА СИБИРЬ - ИДЕЛЬ-УРАЛ - СВОБОДНЫЙ ТИБЕТ - АЗАД ХИНД - ХАККО ИТИУ - ТЭХАН ЧЕГУК - ВЕЛИКАЯ СФЕРА СОПРОЦВЕТАНИЯ - ИНТЕРМАРИУМ - МЕЗОЕВРАЗИЯ - ОФИЦЕРЫ ДХАРМЫ - ЛИГИ СПРАВЕДЛИВОСТИ - ДВЕНАДЦАТЬ КОЛОНИЙ КОБОЛА - НОВАЯ КАПРИКА - БРАТСТВО ВЕЛИКОГО КОЛЬЦА - ИМПЕРИУМ ЧЕЛОВЕЧЕСТВА - ГАЛАКТИЧЕСКИЕ КОНВЕРГЕНЦИИ - ГРЯДУЩИЙ ЭСХАТОН *
«Традиция - это передача Огня, а не поклонение пеплу!»

Translate / Перекласти